Op de tweede dag van de Baja Aragon schuiven Erik van Loon en Wouter Rosegaar door naar de negende positie in het algemeen klassement. Naarmate de wedstrijdkilometers vorderen, groeien Van Loon en Rosegaar steeds beter in de rally. De twaalfde tijd op de eerste en zesde tijd op de tweede proef van de dag zijn daar het bewijs van.
“De dag begon op zich best prima,” vertelt Van Loon. “We klokten de derde tussentijd, maar daarna kwamen we in het stof van onze voorligger en daar hebben we 170 kilometer lang in gereden en daardoor twee keer lek. In Dakar hebben we dan een sentinel om aan te geven dat we er voorbij willen, maar het systeem dat hier gebruikt wordt is niet helemaal solide. Hij heeft ons dus niet gehoord en doordat we er niet voorbij konden hebben we ruim 22 minuten verloren.”
“In de tweede stage konden we ons eigen tempo rijden. Dat ging steeds beter op de proef, maar we hadden wel last van een probleem met het schakelen. Daardoor konden we net iets minder agressief rijden. Mede daardoor schoten we ook een paar keer rechtdoor. Jammer, maar we merken wel dat het beter wordt naarmate we meer kilometers in de benen hebben.”
Morgen staat er nog 127 kilometer proef op het programma. “Hopelijk kunnen we daar een goede tijd neerzetten. Het belangrijkste is dat we meters maken in de aanloop naar Dakar en het gevoel in de auto blijft groeien.”
Tijdens de 60e editie van de ELE Rally kunnen Erik en Anja van Loon niet ontbreken aan de start. Erik doet dat met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja komt met de Renault Clio Rally3. Met de Subaru wil Erik in de Demo-klasse het publiek de ervaring van de WRC’s weer laten voelen. Anja […]
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]