Met tussentijden in de top vier laat Erik van Loon zien wat hij waard is tijdens de tweede stage van de Rallye du Maroc. Waar veel toprijders zich lieten verassen, ging het bij Van Loon en navigator Harmen Scholtalbers wel goed. Door vier lekke banden zorgen verliezen zij uiteindelijk 39 minuten op Al Attiyah.
“Het liep erg goed vandaag,” vertelt Van Loon. “We hebben geen extreme dingen meegemaakt, de Toyota Hilux doet het perfect en Harmen heeft top genavigeerd. Ik hoopte dat we in de top tien konden rijden gezien de competitie, dat is gedurende de proef zeker niet slecht gegaan. Een groot gedeelte reden wij in de top vijf en algemeen zijn we doorgeschoven naar de zesde plaats. We hadden drie reservebanden bij en we rijden vier keer lek. Daardoor verliezen we in de laatste twintig kilometer nog ruim tien minuten. Morgen wordt ook weer een lastige dag. Ik hoop dat we deze vorm vast kunnen houden in het restant van de rally.”
Morgen gaat de rally opnieuw grotendeels door duinen en off-piste, de stage is 340 kilometer lang en daarmee de langste van de rally.
Tijdens de 60e editie van de ELE Rally kunnen Erik en Anja van Loon niet ontbreken aan de start. Erik doet dat met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja komt met de Renault Clio Rally3. Met de Subaru wil Erik in de Demo-klasse het publiek de ervaring van de WRC’s weer laten voelen. Anja […]
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]