Van Loon herpakt zich in eerste deel van de marathon etappe

Van Loon herpakt zich in eerste deel van de marathon etappe

2019-01-10T21:47:11

Veel stenen, feshfesh en erg veel stof, dat zijn de belangrijkste elementen van de vierde etappe van Dakar 2019. Voor Erik van Loon en Harmen Scholtalbers resulteert dit in de twaalfde tijd en daarmee zijn zij de snelste Nederlanders vandaag bij de auto’s. Ondanks lekke banden en even vast staan, zijn zij tevreden met het resultaat en komen zij het eerste deel van de marathon etappe goed door.

Het zand vandaag was erg los, Van Loon was dan ook niet de enige die zich vast reed. “We hebben tien tot vijftien minuten vastgestaan. Maar de feshfesh was extreem los en diep. Daardoor was er dus ook heel erg veel stof. Tussen de stukken met zand waren er stukken met veel stenen. Daar hebben we twee keer lek gereden. Dat kost tijd, maar daar heeft vandaag het grotendeel last van.”

Vanavond is er geen service in het marathonbivak en zijn de deelnemers op zichzelf aangewezen. “Daar hou je natuurlijk wel een beetje rekening mee onderweg, maar je kunt niet te langzaam rijden. We hebben de twaalfde tijd neergezet, dus we hebben zeker niet te langzaam gereden. De auto staat er goed bij, we hebben een checklist en die gaan we doorlopen om de auto weer goed te krijgen voor morgen.”

Erik van Loon gaat voor de winst in Italië Erik van Loon gaat voor de winst in Italië

Erik van Loon gaat voor de winst in Italië

Na de winst in 2022 blijft de Baja van Italië een speciale voor Erik van Loon. Ook dit jaar wil Van Loon gaan voor de eindzege in het SSV-klassement met Wouter Rosegaar naast hem. Met de Can-Am Maverick R moet dat zeker kunnen. De Italiaanse Baja vindt plaats van 25 tot en met 28 juni. […]

Lees meer

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Het was een weekend met twee gezichten voor Erik en Anja van Loon. Erik begon goed aan de Baja Lorca in de Audi S1 Quattro, maar kreeg technische problemen op de laatste proef. Daardoor eindigden Erik en Hein Verschuuren als tweede Audi. Voor Anja ging het op de derde proef van de ELE Rally mis, […]

Lees meer

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon hebben een druk weekend voor de boeg met twee verschillende wedstrijden in twee verschillende landen. Erik start met de Audi Quattro in de Baja Lorca in Spanje, terwijl Anja met de Renault Clio Rally3 de ELE Rally gaat rijden. Beiden reden dit jaar Baja’s in een Can-Am, dus het zal […]

Lees meer