Voor de derde keer deze rally noteert Erik van Loon de tweede tijd. Tijdens de eerste proef in China komen Van Loon en Sébastien Delaunay voor het eerst oog in oog met de megaduinen van de Gobi woestijn. De proef opent op harde ondergrond en vrij technisch, daar noteert Van Loon zelfs de snelste tussentijd. Aan de finish eindigen zij op 4:35 van Al-Attiyah.
“Het was echt een fantastische proef,” vertelt Van Loon. “Geweldig genoten van alles wat we tegenkwamen. Het begon met hard terrein met kraters en stenen, daarna werd het gravel en na zo’n 30, 40 kilometer kwamen we voor het eerst in de duinen. Vanuit die duinen liep de stage over in kamelengras, dat is erg hard voor het lichaam en het materiaal. Daar kwamen we plots op de staart van Nasser terecht, helaas miste ik daarna een pad en verloren we een beetje tijd en hebben we Nasser niet meer gezien. Toen mochten we opnieuw die duinen en kamelengras in. Het was gewoon fantastisch, zowel de auto als de etappe en de navigatie.”
De negende etappe gaat van Alashan naar Jiayuguan, de proef is 290 kilometer lang. Het begint opnieuw met snelle zandpaden die overgaan in de duinen van de Gobi woestijn. Het laatste gedeelte zal wederom erg snel zijn.
Voor de vierde dag op rij moeten Erik van Loon en Wouter Rosegaar openen. Zij kiezen ervoor om met het hoofd te rijden en de voorsprong die zij hebben niet in gevaar te laten komen. Vandaag verliezen ze slechts drie minuten, maar is de overwinning binnen handbereik. Erik is tevreden met vandaag. “Het ging eigenlijk […]
Na drie etappes in de MB Rally Trophy hebben Erik van Loon en Wouter Rosegaar een comfortabele voorsprong opgebouwd. De derde dagzege op rij zorgt voor een gat van ruim anderhalf uur naar de nummer twee. Tijdens de derde etappe moeten Erik en Wouter beide proeven openen, in de duinen zorgt dat voor een beetje […]
Ook in de tweede etappe van de MB Rally Trophy zijn Erik van Loon en Wouter Rosegaar het snelste. In het eerste gedeelte helpt een beetje geluk hen, maar in het tweede deel zetten Van Loon en Rosegaar een tandje bij. In de laatste 120 kilometer zijn ze ruim 10 minuten sneller dan de nummer […]