Een draagarm met oude schade zorgt ervoor dat Erik van Loon en Sébastien Delaunay na 35 kilometer de Toyota Hilux naast de kant moeten parkeren. Nadat de auto door een gat gaat, breekt rechtsachter de draagarm af. Het team is nu bezig met de reparaties zodat Van Loon morgen weer kan starten.
“Uiteindelijk willen we zoveel mogelijk kilometers rijden,” vertelt Van Loon. “Gelukkig kunnen we morgen rijden, want de auto is eigenlijk helemaal in orde. Maar de draagarm had een scheurtje en een kleine klap was fataal. We willen op de laatste dag nog even laten zien wat we kunnen. We zullen last hebben van het stof, maar we gaan vooral lekker rijden.”
Over het nieuwe roadbook zijn Van Loon en Delaunay tevreden. “Volgens Sébastien is zijn zitpositie beter en ik merk geen verschil met het papieren roadbook. Er zijn nog wel wat verbeteringen, zoals de modificaties die nog op papier zijn, maar het is een goede innovatie.” De laatste dag bestaat uit 210 kilometer verdeeld over twee proeven.
Tijdens de 60e editie van de ELE Rally kunnen Erik en Anja van Loon niet ontbreken aan de start. Erik doet dat met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja komt met de Renault Clio Rally3. Met de Subaru wil Erik in de Demo-klasse het publiek de ervaring van de WRC’s weer laten voelen. Anja […]
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]