De derde etappe van de Morocco Desert Challenge verliep allesbehalve vlekkeloos voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Ondanks meerdere tegenslagen wisten ze in de Can-Am Maverick R toch als derde te eindigen in de SSV-klasse.
“Het was een moeilijke dag vandaag,” vertelt Erik kort na de finish. “We hadden twee lekke banden en hebben daar veel tijd mee verloren door problemen met de krik en de nutgun. Daarbovenop was de proef niet wat we ervan verwacht hadden. In het begin wat hopen zand die weinig met echte duinen te maken hadden, het beloofde kamelengras was er niet en daarna kregen we vooral veel stenen en een waypoint dat we niet konden vinden. Deze dag willen we snel achter ons laten.”
Toch blijkt uit de voorlopige uitslag dat Erik en Wouter de schade goed hebben weten te beperken. Met een derde tijd laten ze zien wat ze kunnen. “Het rijden zelf ging goed,” zegt Erik. “Ik kon Mitchel prima bijhouden, maar hij maakt geen fouten en dat maakt het verschil.”
Morgen wacht een monsterrit van maar liefst 526 kilometer tussen Boujdour en Smara. De langste proef van deze editie voert de deelnemers door indrukwekkende kloven, langs verraderlijk moerasgebied en over lange snelle tracks. Navigatie en brandstofmanagement zullen cruciaal zijn.
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]
Erik van Loon en Wouter Rosegaar reden op de zesde etappe van de Morocco Desert Challenge een sterke proef en noteerden de tweede tijd in de SSV-klasse. De proef werd na 200 kilometer gestopt, maar dat weerhield het duo er niet van om een goed resultaat neer te zetten. “Het ging lekker,” vertelt Erik. “We […]