De tweede etappe van de Abu Dhabi Desert Challenge bestaat uit twee delen. Met name in het tweede deel rijden Erik van Loon en Sébastien erg sterk en noteren zij tussentijden die in de buurt liggen van de toprijders. Aangezien de rally tevens functioneert als test voor de Toyota Hilux T1+, worden bepaalde onderdelen getest op duurzaamheid. In het eerste gedeelte breekt daardoor een aandrijfas, maar dit lag in de lijn van de verwachting. Van Loon focust zich op het tweede deel en is benieuwd naar morgen.
“Ik ben tevreden met hoe wij hebben gereden vandaag,” vertelt Van Loon. “Met een nieuwe auto weet je dat er onderdelen kapot gaan en daarom is het ook belangrijk om in competitie te testen. We weten nu de levensduur van een aandrijfas en die informatie is nuttig voor de Dakar Rally. Bij het servicepunt tijdens de proef hebben we de auto gerepareerd en wilden we in het tweede gedeelte laten zien wat we konden. Dat is gelukt! In dat tweede deel zijn we iets sneller dan Prokop en rijden we hetzelfde tempo als Al Rajhi. Dus dat is gewoon goed.”
De derde etappe van de Abu Dhabi Desert Challenge is 293 kilometer lang. De etappe is wederom opgeknipt in twee delen, zoals iedere etappe in deze rally. De eerste auto start rond 9:45 uur (6:45 uur Nederlandse tijd) en wordt rond 14:00 uur (11:00 uur Nederlandse tijd) aan de finish verwacht.
Tijdens de 60e editie van de ELE Rally kunnen Erik en Anja van Loon niet ontbreken aan de start. Erik doet dat met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja komt met de Renault Clio Rally3. Met de Subaru wil Erik in de Demo-klasse het publiek de ervaring van de WRC’s weer laten voelen. Anja […]
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]