Na de eerste twee proeven zijn Erik van Loon en Sébastien Delaunay de leiders in het T3-klassement. Met de snelste en derde tijd tijdens de eerste twee proeven heeft Van Loon een leiding van ruim twee minuten. Anja van Loon en Lisette Bakker staan 11e in het klassement. Morgen is de laatste dag in Italië met een proef van 115 kilometer.
“Ik ben zeer tevreden,” zegt Erik. “Gisteren in de proloog zaten we vol in het stof en vandaag is er ook zoveel stof. We kunnen eigenlijk harder, maar dat is niet verantwoord. De eerste proef liep verder prima. Tijdens de tweede proef zaten we al snel op onze voorganger, dus de snelheid zat er goed in. Helaas reden we lek en brak er een aandrijfas, dat heeft ons 5 of 6 minuten gekost. Maar we leiden het klassement, dus hopelijk kunnen we het morgen binnenhalen.”
Het belangrijkste doel voor Anja is om zoveel mogelijk te leren en kilometers te maken. Tijdens de eerste proef noteert ze de 8e tijd, tijdens de tweede proef lijkt er een probleem te zijn geweest waarmee er veel tijd is verloren.
De laatste proef van de Italian Baja start morgen om 8:30 uur en is 115 kilometer lang. De rally is live te volgen via https://rally.ficr.it/#/RAL/programma/ITALIAN%20BAJA%202022%20-%20WORLD%20CUP/2022/316/16/1.
Tijdens de 60e editie van de ELE Rally kunnen Erik en Anja van Loon niet ontbreken aan de start. Erik doet dat met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja komt met de Renault Clio Rally3. Met de Subaru wil Erik in de Demo-klasse het publiek de ervaring van de WRC’s weer laten voelen. Anja […]
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]