Na het goede resultaat van gisteren beginnen Erik van Loon en Sébastien Delaunay als achtste aan de etappe. Die etappe is zeer snel met verschillende ondergronden met veel stenen. Van Loon rijdt twee keer lek en heeft lang in het stof van anderen gereden. In de laatste vijftig kilometer lijken er wat problemen te zijn en besluit Van Loon om te consolideren. Zij worden negentiende.
“Hier moeten we niet te lang aan denken,” vertelt Van Loon. “Het was niet onze dag, we reden lek in een rivierbedding en toen zat Nasser al achter ons. Die heb ik voorbij gelaten om daarna alleen maar in het stof te rijden. Daarna rijden we nog een keer lek. Op een gegeven moment leek het alsof de aandrijfas of versnellingsbak raar deed. Aangezien we morgen de marathonetappe beginnen, wilde ik het zoveel mogelijk heel houden. Kortom, we kijken vooruit naar de marathonetappe.”
Het eerste deel van de marathonetappe gaat van Haradh naar Shubaytah, door een van de meest verlaten delen van de wereld: “Empty Quarter”, en heeft 534 kilometer proef. Daarin zit zowel offroad als zand als duinen. De eerste auto start om 8:00 (6:00 NL tijd) en wordt rond 14:00 (12:00 NL tijd) aan de finish verwacht.
Met een vierde plaats voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar en een achtste plaats voor Anja van Loon en Floor Maten is de laatste rally van het seizoen succesvol. De Baja van Dubai was de laatste rally van het seizoen en ze sluiten het jaar af met een goed gevoel. Voor Erik was deze […]
Erik van Loon heeft een sterke eerste etappe gereden in de Dubai International Baja. Met een foutloze navigatie van Wouter Rosegaar noteerde hij de derde tijd over de 194 kilometer lange rit door de woestijn rond Al Qudra. In het algemeen klassement staat Erik negende, een knappe prestatie tussen de snelle T1-auto’s. Voor Anja van […]
Erik en Anja van Loon hebben een sterke start gemaakt in de Dubai International Baja. Erik noteerde de tweede tijd in de proloog bij Hatta, terwijl Anja achtste werd. Beide resultaten werden behaald onder bijzondere omstandigheden. De proloog verliep namelijk zonder roadbook, waardoor de rijders volledig op zicht moesten navigeren. “Het was heel bijzonder, alles […]