MDC ten einde voor Erik van Loon door pech en organisatorische misser

MDC ten einde voor Erik van Loon door pech en organisatorische misser

2025-04-12T06:48:51

Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte communicatie en gebrekkige ondersteuning vanuit de organisatie.

“We hadden pech, dat hoort erbij,” zegt Erik. “Maar hoe het daarna is afgehandeld, was ronduit slecht. De Sweeper zou de auto en Wouter meenemen naar het bivak, maar zette hen halverwege af. Toen was het ineens onze verantwoordelijkheid, terwijl het team net terug was in het bivak. Dat soort dingen mag gewoon niet gebeuren. De organisatie heeft hier echt een grote misser gemaakt.”

Toch kijkt Erik ook met trots terug op de week: “We hebben goed gereden en genavigeerd, zaten er elke dag beter bij en we waren snel. Het podium was realistisch. Jammer dat het zo moet eindigen, maar het geeft wel vertrouwen.”

Een positief punt is dat de vier andere Maverick R’s binnen het team, waaraan Erik volop heeft geholpen in de ontwikkeling, tot nu toe zonder problemen rijden en met rijders die erg tevreden zijn over de auto.

De volgende rally voor Erik is de ELE Rally op 24 en 25 mei, waar hij en Anja aan de start komen.

Erik van Loon gaat voor de winst in Italië Erik van Loon gaat voor de winst in Italië

Erik van Loon gaat voor de winst in Italië

Na de winst in 2022 blijft de Baja van Italië een speciale voor Erik van Loon. Ook dit jaar wil Van Loon gaan voor de eindzege in het SSV-klassement met Wouter Rosegaar naast hem. Met de Can-Am Maverick R moet dat zeker kunnen. De Italiaanse Baja vindt plaats van 25 tot en met 28 juni. […]

Lees meer

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Het was een weekend met twee gezichten voor Erik en Anja van Loon. Erik begon goed aan de Baja Lorca in de Audi S1 Quattro, maar kreeg technische problemen op de laatste proef. Daardoor eindigden Erik en Hein Verschuuren als tweede Audi. Voor Anja ging het op de derde proef van de ELE Rally mis, […]

Lees meer

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon hebben een druk weekend voor de boeg met twee verschillende wedstrijden in twee verschillende landen. Erik start met de Audi Quattro in de Baja Lorca in Spanje, terwijl Anja met de Renault Clio Rally3 de ELE Rally gaat rijden. Beiden reden dit jaar Baja’s in een Can-Am, dus het zal […]

Lees meer