Erik van Loon wil goede vorm doortrekken naar Jordanië

Erik van Loon wil goede vorm doortrekken naar Jordanië

2026-02-09T18:09:07

De afgelopen rally’s gaat het goed met Erik van Loon en Wouter Rosegaar in de Can-Am Maverick R. Wanneer de techniek het toelaat doen ze mee om de winst. De Saudi Baja zijn ze sterk begonnen met een podiumplaats en een etappezege, die vorm wil Erik doortrekken naar Jordanië, de tweede ronde van de FIA World Baja Cup.

Erik heeft enorm veel zin om weer te rijden. “We zitten in een goede vorm. Eind vorig jaar in Marokko wonnen we, in Saoedi-Arabië deden we mee om de eindzege, maar technische problemen op de eerste dag zorgden ervoor dat we niet verder kwamen dan de derde plaats. We wonnen wel de laatste etappe, dus de snelheid is er zeker. Dat willen we meenemen naar Jordanië.”

Het is de tweede keer dat Erik deelneemt aan de Baja van Jordanië. “In 2021 reed ik de rally met de Hilux en werden we tweede. Het is een van de mooiste baja’s op de kalender. De landschappen daar zijn prachtig en de proeven waren zeer divers. Nu rijden we met de Can-Am in de SSV-klasse, we gaan er zeker van genieten en gaan vol voor de winst.”

De baja begint op donderdag 12 februari met een proloog van 13 kilometer. Daarmee wordt de startvolgorde bepaald van de eerste etappe op vrijdag. De eerste etappe is een lange proef van 225 kilometer. Op zaterdag volgt de tweede etappe van 195 kilometer door de Wadi Rum woestijn.

Erik van Loon gaat voor de winst in Italië Erik van Loon gaat voor de winst in Italië

Erik van Loon gaat voor de winst in Italië

Na de winst in 2022 blijft de Baja van Italië een speciale voor Erik van Loon. Ook dit jaar wil Van Loon gaan voor de eindzege in het SSV-klassement met Wouter Rosegaar naast hem. Met de Can-Am Maverick R moet dat zeker kunnen. De Italiaanse Baja vindt plaats van 25 tot en met 28 juni. […]

Lees meer

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Rallyweekend eindigt in mineur voor Erik en Anja van Loon

Het was een weekend met twee gezichten voor Erik en Anja van Loon. Erik begon goed aan de Baja Lorca in de Audi S1 Quattro, maar kreeg technische problemen op de laatste proef. Daardoor eindigden Erik en Hein Verschuuren als tweede Audi. Voor Anja ging het op de derde proef van de ELE Rally mis, […]

Lees meer

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon gaan druk rallyweekend tegemoet

Erik en Anja van Loon hebben een druk weekend voor de boeg met twee verschillende wedstrijden in twee verschillende landen. Erik start met de Audi Quattro in de Baja Lorca in Spanje, terwijl Anja met de Renault Clio Rally3 de ELE Rally gaat rijden. Beiden reden dit jaar Baja’s in een Can-Am, dus het zal […]

Lees meer