De negende etappe van de Silk Way Rally is een ontzettend zware proef. Waarin veel korte gebroken duinen en kamelengras zorgen voor gevaarlijke situaties. Erik van Loon en Sébastien Delaunay noteren de derde tijd op slechts 12 seconden van de nummer twee, doordat zij achter een Kamaz terechtkomen verliezen ze een minuutje. De Toyota Hilux heeft zich opnieuw bewezen in de zwaarste etappe tot nu toe.
Gisteren was een zware dag voor het lijf, daar had Van Loon vandaag ook nog last van: “Gisteren hebben we veel klappen gehad in het kamelengras. Daarvan waren mijn nek en schouders nog niet helemaal hersteld. De proef van vandaag was eigenlijk nog zwaarder, gelukkig had ik wat pijnstillers bij me. Die hebben me door de proef heen gesleept. Dit was geen leuke proef, het was hier en daar gevaarlijk, maar Sébastien deed het top en heeft ons goed door de proef geleid. Het is hier ook erg warm en de airco deed het vandaag niet, dus we hebben afgezien. Morgen de laatste dag, dan gaan we er nog een keertje goed voor zitten.”
Morgen staat de laatste etappe van Jiayuguan naar Dunhuang op het programma. De proef is 255 kilometer lang en begint in de heuvels. Gedurende de proef wordt de ondergrond steeds harder en doorkruist deze canyons, plateau’s, paden en rivierbeddingen. ’s Avonds vindt de podiumceremonie plaats.
Tijdens de 60e editie van de ELE Rally kunnen Erik en Anja van Loon niet ontbreken aan de start. Erik doet dat met de Subaru Impreza S14 WRC en Anja komt met de Renault Clio Rally3. Met de Subaru wil Erik in de Demo-klasse het publiek de ervaring van de WRC’s weer laten voelen. Anja […]
Na een sterk begin in de zevende etappe kwam de Morocco Desert Challenge abrupt ten einde voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. Door een kapot achterdiff viel hun Can-Am Maverick R stil in de duinen. De auto werd uiteindelijk te laat teruggebracht naar het bivak om nog gerepareerd te kunnen worden, mede door slechte […]
De zevende etappe van de Morocco Desert Challenge begon veelbelovend voor Erik van Loon en Wouter Rosegaar. In de eerste echte duinen van deze rally reden ze op een sterke tweede plaats, kort achter Mitchel van den Brink. Maar na zo’n 80 kilometer sloeg het noodlot toe: de versnellingsbak begaf het, en daarmee kwam hun […]